Hallo lieve communicatie blog lezers,
Er is er weer één hoor…. een nieuwe communicatie blog. En dit keer is het een luchtige en energierijke communicatie blog geworden. We gooien voor een paar minuten onze crisis zekerheid overboord en maken er één groot hoe-komt-het-wel-goed feest van. Joehjoeh… geeft nu al energie, haha.
Om te beginnen stel ik voor om het woordje leeftijd te vervangen door het woord ‘level’.
Ik heb een vader met level 90 en een moeder die op level 77 bezig is, haha.
En ik… ik ben level 51. Wow… dat is een gaaf level, haha. Werd laatst wakker met zo’n ruige coupe, dat het leek of ik had ingevallen tijdens een show van Hans Klok. Typisch level 51, herkent u het ?
Voetschakelaar
Mijn man en ik waren laatst naar een doe-het-zelf winkel. Liggen daar van die voetschakelaars met een duidelijke knop erop. En natuurlijk, ik kon het niet laten om daar even op te drukken… wat denkt u ? Roept mijn man heel hard “PAS OP” … en ja hoor ik schrok mij een hoedje, haha. Je weet dat er niets gebeurd en toch reageer je daarop. Samen hebben wij er smakelijk om gelachen, wij vinden dat humor. En als u nu lacht, u ook.
Het complimentenformulier
Zo… heeft u de kop goed gelezen ? Ja, dat is er ook gelijk wel eentje die naar positiviteit neigt of niet ? Een complimentenformulier. Ik weet niet wat uw ervaring is, maar die van ons laat zien dat als je een klacht bij een bedrijf indient deze meestal positief wordt omgebogen en opgelost. Prachtige mindset om er zo mee om te gaan. Dat een klacht betekent dat je toekomstige klanten daarmee beter kunt helpen c.q. bedienen. Veel bedrijven hebben een mindset dat zij beter worden van hun ‘klagers’ en belonen hun daar zelfs voor. Win-win. En natuurlijk is een compliment ook van harte welkom. Het heeft alles met positieve communicatie en mindset te maken.
Crisiszekerheid
Maar heeft u al eens geprobeerd met succes te klagen bij een (Overheids) instantie? haha. Wij wel... ja, geprobeerd hoor. Het is net als die voetschakelaar knop bij de doe-het-zelf winkel… u reageert erop, maar eigenlijk weet u ook de uitkomst al.
Wij - inwoners, opdrachtgevers en ervaringsdeskundigen – zijn aangewezen op de crisiszekerheid die Nederland ons inruil voor onze 'centen' teruggeeft: een waardeloze, liefdeloze en zeer kostbare ‘relatie’ . Waarom zouden wij ons geld en onze tijd willen blijven investeren in een ‘relatie' waarbij je erop kunt vertrouwen dat het ten koste gaat van je eigen levensgeluk en je als klant tot 'bijzaak' wordt beschouwd ? Beetje meer burgerliefde en goed overheidschap zou je eer te na moeten zijn. Er komt een moment dan ben je het als 'klant' zat, dan is het spel een keer uitgespeeld. Bij mij zit dat nu op level 51, haha.
Ik zeg eerlijk, als Nederlander mag je meer respect en service van je land verwachten. Kunnen we eindelijk eens het complimentenformulier gaan invullen, haha.
Want valt er met elkaar te winnen als we elkaar de Zwarte Piet blijven toespelen ? Soms moet het eerlijke verhaal gewoon vertelt worden. Sinterklaas is de zoveelste man, die nog steeds niet met pensioen kan omdat hij vanwege personeelstekort geen mensen kan vinden voor wie het wel loont om in Nederland te werken. Zelfs Frans Timmermans zoekt zijn werkgeluk bij de EU en speelt nu voor klimaat Sinterklaas.
Wat wel werkt is met elkaar duidelijk maken dat wij beter verwachten. .... en dat is toch maar mooi met succes gelukt. Het kan dus wel ! Onze eerste win-win is in-the-pocket ; € 190,00 netto de komende twee maanden per maand aan energiebijdrage via de energieleverancier ter compensatie voor de opgelegde EU-sancties. Crisis verzekert voor u en mij, met de hartelijke groet van de EU op kosten van Nederland (u en ik). Hoera, hoera, hoera. 3x een hoeraatjes voor crisiszekerheid.
Het BBV - Blije Burger Verdrag
Nu leeft Nederland keurig de door haar getekende Verdragen na, veelal ten koste van u en mij als inwoners, dat gaat geweldig goed. Wat mij betreft mag een duidelijk signaal komen voor een BBV, Blije Burger Verdrag. Een Verdrag boordevol geluksfactoren en randvoorwaarden waarin u en ik - de ‘klanten’ van het bedrijf – worden meegenomen, op waarde worden geschat en beloond, zodat de inzet wél win-win voor mensen oplevert. Dé manier om zelf beter uit onze persoonlijke Overheidsuitgaven aan de Haagse geldvissers te komen. Enof dat bijdraagt aan het wel kunnen betalen van de energierekening en ons zelf vertrouwen. !
Met de wetenschap dat Nederland zich keurig aan Verdragen houdt kan dat alleen maar betekenen dat wij er in ieder geval met elkaar steeds warmer bij komen te zitten. Al was het maar vanwege het goede nieuws dat moeder aarde ons in ieder geval wel 'gratis' opwarmt. En juist dat wil 'men' nu met honderden miljarden van uw huishoudgeld voorkomen haha.
Tot slot …goed nieuws
U heeft zich inmiddels richting het einde van deze blog gelezen, gefeliciteerd het is u gelukt. En wat wij vrouwen natuurlijk al jaren weten wordt nu bevestigd. Uit Duits onderzoek komt naar voren dat mannen die minimaal 10 minuten per dag, 5 jaar lang dagelijks hun portie borsten staren 'krijgen', zij hun leven met maar liefst 5 jaar verlengen. En dat is een compliment voor vrouwen en natuurlijk goed nieuws voor de mannen onder de bloglezers. Uw levensverlengende medicijn ligt dus gewoon op ‘straat’ haha. Weet u teminste wat u het beste kunt doen om weer een level verder te kunnen spelen. Ongetwijfeld heeft ook die goede Sint het allemaal goed bekeken.... “Communicatie maakt het positieve verschil’.
Ik wens u komende tijd veel levensvreugde, genietmomenten met geliefden, en als u het leuk vindt graag tot een volgende blog !
Liefs,
Auteur boek Schoolveteraan
#leefnuengeniet
16-11-2022
Hallo lieve communicatie blog lezers,
Er is er weer één hoor…. een nieuwe communicatie blog. En dit keer is het een luchtige en energierijke communicatie blog geworden. We gooien voor een paar minuten onze crisis zekerheid overboord en maken er één groot hoe-komt-het-wel-goed feest van. Joehjoeh… geeft nu al energie, haha.
Om te beginnen stel ik voor om het woordje leeftijd te vervangen door het woord ‘level’.
Ik heb een vader met level 90 en een moeder die op level 77 bezig is, haha.
En ik… ik ben level 51. Wow… dat is een gaaf level, haha. Werd laatst wakker met zo’n ruige coupe, dat het leek of ik had ingevallen tijdens een show van Hans Klok. Typisch level 51, herkent u het ?
Voetschakelaar
Mijn man en ik waren laatst naar een doe-het-zelf winkel. Liggen daar van die voetschakelaars met een duidelijke knop erop. En natuurlijk, ik kon het niet laten om daar even op te drukken… wat denkt u ? Roept mijn man heel hard “PAS OP” … en ja hoor ik schrok mij een hoedje, haha. Je weet dat er niets gebeurd en toch reageer je daarop. Samen hebben wij er smakelijk om gelachen, wij vinden dat humor. En als u nu lacht, u ook.
Het complimentenformulier
Zo… heeft u de kop goed gelezen ? Ja, dat is er ook gelijk wel eentje die naar positiviteit neigt of niet ? Een complimentenformulier. Ik weet niet wat uw ervaring is, maar die van ons laat zien dat als je een klacht bij een bedrijf indient deze meestal positief wordt omgebogen en opgelost. Prachtige mindset om er zo mee om te gaan. Dat een klacht betekent dat je toekomstige klanten daarmee beter kunt helpen c.q. bedienen. Veel bedrijven hebben een mindset dat zij beter worden van hun ‘klagers’ en belonen hun daar zelfs voor. Win-win. En natuurlijk is een compliment ook van harte welkom. Het heeft alles met positieve communicatie en mindset te maken.
Crisiszekerheid
Maar heeft u al eens geprobeerd met succes te klagen bij een (Overheids) instantie? haha. Wij wel... ja, geprobeerd hoor. Het is net als die voetschakelaar knop bij de doe-het-zelf winkel… u reageert erop, maar eigenlijk weet u ook de uitkomst al.
Wij - inwoners, opdrachtgevers en ervaringsdeskundigen – zijn aangewezen op de crisiszekerheid die Nederland ons inruil voor onze 'centen' teruggeeft: een waardeloze, liefdeloze en zeer kostbare ‘relatie’ . Waarom zouden wij ons geld en onze tijd willen blijven investeren in een ‘relatie' waarbij je erop kunt vertrouwen dat het ten koste gaat van je eigen levensgeluk en je als klant tot 'bijzaak' wordt beschouwd ? Beetje meer burgerliefde en goed overheidschap zou je eer te na moeten zijn. Er komt een moment dan ben je het als 'klant' zat, dan is het spel een keer uitgespeeld. Bij mij zit dat nu op level 51, haha.
Ik zeg eerlijk, als Nederlander mag je meer respect en service van je land verwachten. Kunnen we eindelijk eens het complimentenformulier gaan invullen, haha.
Want valt er met elkaar te winnen als we elkaar de Zwarte Piet blijven toespelen ? Soms moet het eerlijke verhaal gewoon vertelt worden. Sinterklaas is de zoveelste man, die nog steeds niet met pensioen kan omdat hij vanwege personeelstekort geen mensen kan vinden voor wie het wel loont om in Nederland te werken. Zelfs Frans Timmermans zoekt zijn werkgeluk bij de EU en speelt nu voor klimaat Sinterklaas.
Wat wel werkt is met elkaar duidelijk maken dat wij beter verwachten. .... en dat is toch maar mooi met succes gelukt. Het kan dus wel ! Onze eerste win-win is in-the-pocket ; € 190,00 netto de komende twee maanden per maand aan energiebijdrage via de energieleverancier ter compensatie voor de opgelegde EU-sancties. Crisis verzekert voor u en mij, met de hartelijke groet van de EU op kosten van Nederland (u en ik). Hoera, hoera, hoera. 3x een hoeraatjes voor crisiszekerheid.
Het BBV - Blije Burger Verdrag
Nu leeft Nederland keurig de door haar getekende Verdragen na, veelal ten koste van u en mij als inwoners, dat gaat geweldig goed. Wat mij betreft mag een duidelijk signaal komen voor een BBV, Blije Burger Verdrag. Een Verdrag boordevol geluksfactoren en randvoorwaarden waarin u en ik - de ‘klanten’ van het bedrijf – worden meegenomen, op waarde worden geschat en beloond, zodat de inzet wél win-win voor mensen oplevert. Dé manier om zelf beter uit onze persoonlijke Overheidsuitgaven aan de Haagse geldvissers te komen. Enof dat bijdraagt aan het wel kunnen betalen van de energierekening en ons zelf vertrouwen. !
Met de wetenschap dat Nederland zich keurig aan Verdragen houdt kan dat alleen maar betekenen dat wij er in ieder geval met elkaar steeds warmer bij komen te zitten. Al was het maar vanwege het goede nieuws dat moeder aarde ons in ieder geval wel 'gratis' opwarmt. En juist dat wil 'men' nu met honderden miljarden van uw huishoudgeld voorkomen haha.
Tot slot …goed nieuws
U heeft zich inmiddels richting het einde van deze blog gelezen, gefeliciteerd het is u gelukt. En wat wij vrouwen natuurlijk al jaren weten wordt nu bevestigd. Uit Duits onderzoek komt naar voren dat mannen die minimaal 10 minuten per dag, 5 jaar lang dagelijks hun portie borsten staren 'krijgen', zij hun leven met maar liefst 5 jaar verlengen. En dat is een compliment voor vrouwen en natuurlijk goed nieuws voor de mannen onder de bloglezers. Uw levensverlengende medicijn ligt dus gewoon op ‘straat’ haha. Weet u teminste wat u het beste kunt doen om weer een level verder te kunnen spelen. Ongetwijfeld heeft ook die goede Sint het allemaal goed bekeken.... “Communicatie maakt het positieve verschil’.
Ik wens u komende tijd veel levensvreugde, genietmomenten met geliefden, en als u het leuk vindt graag tot een volgende blog !
Liefs,
Auteur boek Schoolveteraan
#leefnuengeniet
16-11-2022